Мета служби полягає в створенні сприятливих умов для розвитку і соціалізації, психологічного комфорту і безпеки учнів. Завдання її тісно пов'язані з підготовкою висококваліфікованого фахівця, що зможе успішно адаптуватися до майбутньої діяльності, прагнутиме фахового й особистісного самовдосконалення та професіонального росту. Робота, що здійснюється соціально-психологічною службою (Журбенко І.О.), розмежовується на декілька напрямків: діагностичний, прогностичний, консультаційний, захисний, профілактичний, соціально-перетворювальний, організаційно-методичний.
На сьогоднішній день важливим аспектом в роботі практичного психолога Журбенко І.О. залишається діагностика готовності дітей до навчання в школі, діагностика адаптації учнів в 1, 5, 10-х класах для своєчасного виявлення рівнів фізичного, психічного, інтелектуального, соціального розвитку та організації корекційно-розвивальної роботи.
У 5 -х класах здійснюється контроль за адаптацією їх до нових умов навчання, адже перехід учнів з початкової школи до середньої сприяє навантаженню як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й збігається з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік.
Учневі доводиться вирішувати ряд психологічних і організаційних проблем, а саме:
- як не загубитись в просторах школи?
- як розподілити час на перерві?
- що робити, коли ображають старшокласники?
- як впоратись із зростанням кількості уроків, а отже, й домашніх завдань?
- як налагодити взаємини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, а можливо й темпераменту?
- як стати значимою людиною для класного керівника?
Усе викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми, високого рівня тривожності, труднощів у соціально - психологічній адаптації.
Для попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра, виявлення труднощів адаптації практичним психологом проведено спеціальне психологічне дослідження. Мета дослідження: виявлення потенційної (групи ризику), тобто дітей, чиє подальше навчання та виховання пов’язане із суттєвими труднощами (діти з емоційними розладами, порушеннями поведінки, зниженням рівня навчальних досягнень).
Також, було проведено тренінг «Спілкування – це просто…» для учнів 6 –х класів. Мета тренінгу: розвиток умінь та навичок ефективного спілкування, адекватного оцінювання себе, конструктивного вираження своїх думок. У ході заняття було використано різноманітні вправи: «Бінго», «П’ять добрих слів», « Я ображаюся», «Будинок, хазяїн, ураган»…
|