На базі ДоманівськогоНВК продовжуються і поглиблюються Всеукраїнський експеримент з «Фінансової грамотністі».
Нині досить актуальною є проблема формування особистості майбутнього громадянина України. Сучасні освітні програми, які розробляються відповідно до вимог Міносвіти і спрямовані на забезпечення умов всебічного розвитку та виховання дітей, постійно змінюються, доповнюються, удосконалюються, з’являються нові навчальні предмети. Проте вони не завжди охоплюють у повному обсязі питання виховання, актуальні для сьогодення.
Упровадження економічної освіти для дітей є одним із найважливіших завдань, які стоять перед нашою державою. Не навчивши дітей мислити і діяти за законами економіки, ми не зуміємо прищепити їм справжню фінансову грамотність у реальному житті.
Слово "економіка" ми чуємо мало не щодня. Що воно означає? Це поняття стосується лише бізнес-структур та підприємств, чи може й усіх громадян?
Економіка — це наука, яка вивчає економічне життя суспільства та економічні стосунки, що формуються між людьми внаслідок економічної діяльності. У перекладі з грецької мови слово економіка означає мистецтво ведення домашнього господарства («ойкос» — дім, домашнє господарство; «номос» — учення, закон).
Не секрет, що в багатьох батьків виникають питання: «Навіщо потрібна економічна освіта в школі?», «Як можна застосовувати основи економічних знань на практиці?», «З якого віку має починатись економічна освіта?» тощо.
Чи цікавилися ви коли-небудь, як вирішити питання фінансової грамотності дітей? Досить зрозуміти, що знання про те, як накопичувати, розподіляти та вкладати кошти, школярі отримують ще змалечку. При цьому варто зазначити, що ці знання є дуже корисними й для батьків. Бо, тоді, легше пояснити дитині, чому не завжди можна отримати те, що хочеш.
Результатом отримання економічних знань у школі буде інтерес дітей до вивчення фінансової грамотності у класах. Учні сприймають економіку не як щось незрозуміле й непотрібне. А прагнуть до поглиблення економічних знань, необхідних у житті чи майбутній професії. Діти змалку вчаться планувати сімейний бюджет, що, до речі, не завжди вміють робити дорослі.
Економічна освіта має реалізовуватись на основі тих знань, умінь і навичок, які учні отримали в дошкільних закладах, сім’ї. До того ж економічні знання інтегруються у змісті інших предметів (математика, природознавство, трудове навчання і т.д.).
Використовуючи в навчальному процесі теоретичний матеріал, засоби образотворчого мистецтва, рольові ігри, дискусії, методи роботи в малих групах та в парах, вчитель-експериментатор Дротенко М.А. розвиває в дітей спостережливість і вміння порівнювати, аналізувати, зіставляти, пояснювати причини виникнення економічних явищ, робити висновки й узагальнювати побачене.
На формування саме таких якостей і спрямована економічна освіта покоління. Тому, так важливо ще з початкових класів введення уроків фінансової грамотності, щоб формувати в учнів економічне мислення, вміння орієнтуватись у нестандартних ситуаціях та проявляти ініціативу.
Заступник директора з науково-методичної роботи
|