Неодмінними атрибутами сучасної успішної людини є фінансова грамотність, яка дає змогу управляти своїми власними і сімейними фінансами, розбиратися на ринку фінансових послуг .
Міністерство освіти і науки у співпраці з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти, Університетом банківської справи та Національним банком України з 2012 року започаткували Всеукраїнський експеримент з «Фінансової грамотності», на основі якого впроваджена експериментальна робота в нашій школі.
Розроблені курси за вибором «Фінансова грамотність» для початкової і основної школи, затверджені відповідні програми.
У процесі навчання учень набуває знання і уміння, накопичує досвід, формує своє ставлення до оточуючого світу, володіє різними видами цінностей. Система цінностей підростаючого покоління постійно змінюється, але у вчителя є можливість впливати на формування тих,чи інших видів цінностей (загальнолюдських, громадянських, національних, сімейних, індивідуальних). До сімейних цінностей відноситься і фінансова грамотність учня.
Завдання сучасного вчителя зробити так, щоб необхідні суспільству освітні цінності, зокрема і фінансова грамотність, стали надбанням кожного учня. Розглядаючи фінансову грамотність у контексті сімейних цінностей, ми приділяємо значну увагу задачам про сімейний бюджет. Розв’язування задач про розподіл фінансів у родині та самостійне складання учнями відповідних задач, що сприяє кращому розумінню фінансових операцій.
Структура уроку фінансової грамотності відрізняється від звичайного шкільного заняття – велика увага приділяється інтерактивному спілкуванню й конкурсам, обов’язково проводиться екскурсія відділенням.
Тому, учні нашої школи відвідали фінансову установу Приват банку, де взяли участь у пізнавальному заході. Під час заняття школярі НВК змогли ознайомитися з роботою банківських фахівців, дізнатися про те, що входить до переліку фахових обов’язків начальника відділення, менеджера з продажу і касира, навчилися користуватися різними банківськими послугами.
За підсумками екскурсії відбувся цікавий діалог – діти активно ставили запитання, цікавилися принципами й особливостями роботи банку. Дехто навіть задумався про те, щоб пов’язати свою майбутню професію з банківською справою. Розповідаючи про свої враження, 11-річні Евеліна та Олександр зазначили, що було цікаво і пізнавально. «Завдяки уроку фінансової грамотності я дізнався про те, як скласти сімейний бюджет, а я- планувати свої витрати і найголовніше – побачила, як працюють фахівці банку», – прокоментували учні.
На цьому уроки фінансової грамотності не закінчуються –завдяки експериментальній роботі в нашому Доманівському НВК учні матимуть змогу відкрити для себе двері у захоплюючий світ фінансів та вміти будувати власне фінансове майбутнє.
Заступник директора з науково-методичної роботи
|