Четвер, 02.05.2024, 14:33
Ліцей "Успіх" Доманівської селищної ради Миколаївської області

Ви увійшли як $USERNAME$ | Група "$USER_GROUP$" | RSS

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Головна » 2019 » Вересень » 11 » Впровадження дослідно-експериментальної роботи медіа в Доманівському закладі загальної середньої освіти I-III ступенів №1
12:36
Впровадження дослідно-експериментальної роботи медіа в Доманівському закладі загальної середньої освіти I-III ступенів №1

   З 2011 року , відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.2011р. №886 «Про проведення Всеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти в  навчально- виховний процес загальноосвітніх закладів України», Доманівському закладу ЗСО  I-III ступенів №1надано статус експериментального майданчика Всеукраїнського рівня. З  2017 року наш заклад  продовжує впровадження дослідно-експериментальної роботи  за темою «Стандартизація  наскрізної соціально-психологічної моделі масового провадження медіаосвіти у Вітчизняну педагогічну практику» на 2017-2022 рр.

          Починаючи працювати над впровадженням експерименту, творчою групою вчителів було визначено основну мету, завдання та результат, який ми отримаємо після впровадження, а також вирішено охопити якомога більше напрямків роботи з учителями, учнями, батьками.

  • Отже, основною метою визначено:
  • розвивати в учнів розуміння медіа та їх повідомлень;
  • посилювати контроль над процесом інтерпретації  і таким чином, підвищувати здатність учнів оцінювати медіа/ медіа тексти.
  • Завдання перед навчальним закладом:
  • розвивати здатність до сприйняття, оцінки, розуміння та аналізу медіатекстів;
  • розвивати знання соціальних, культурних, політичних, етичних, емоційних і економічних понять та підтекстів медіатекстів;
  • розвивати в учнів здатність до критичного мислення;
  • розвивати комунікативні властивості особистості ,
  • навчити людину самостверджуватись за допомогою медіа;
  • навчити дитину ідентифікувати та інтерпретувати  медіатексти,
  • експериментувати з різними способами технічного використання медіа,
  • створювати медіа продукти/ медіатексти;
  • дати знання по теорії медіа і медіакультури.
  • Як результат роботи є:
  • підвищення рівня медіа- грамотності  учнів та педагогів,
  • оволодіння більш високим рівнем розуміння, управління та оцінки медійного світу.

Наш Доманівський заклад ЗСО №1 має власну  - Модель впровадження медіаосвіти:

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ

  1. Вивчення спецкурсу “Медіакультура”
  2. Інтеграція в навчальні предмети
  3. Методична робота
  4. Гурткова робота
  5. Психологічна служба  
  6. Батьківська медіаосвіта
  7. Медіатека на базі шкільної бібліотеки.

З 2012-2019  рік  в  10-х класах за рахунок годин варіативної складової навчального плану викладається курс «Медіаосвіта» по 1 годині на тиждень. Протягом експерименту курс прослухали 304 учні, а 620 учнів щороку залучені  до позакласної роботи медіа освітнього спрямування .

Активно працює творча група та вчитель-експериментатор з впровадження медіаосвіти в ЗСО,  уроки викладаються  у 10 класах. На заняттях вчитель формує теоретичну базу з основ медіаграмотності, а на практиці учні набувають навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманої з медіа джерел, і започатковують основи медіакультури та вираження себе в сучасному медіа просторі. Уроки-діалоги, уроки-проекти, уроки-презентації дають змогу учням на практиці оволодівати навичками критичного мислення та рефлексивного сприймання медіатекстів. На уроках вчитель використовує  групові форми роботи із створення презентацій, тренінги, індивідуальні завдання, практичні роботи з дослідженням медіа, елементи контент - аналізу матеріалів преси на ділову або політичну тематику і  т.д.

     Медіаосвіту впроваджуємо через  інтеграцію у навчальні предмети: суспільствознавство, природничо-математичну освіту, філологічну, художньо-естетичну, початкову, позашкільну, фізичне виховання та основ здоров’я.

     Наступним напрямком  є методична робота в школі. З усіма вчителями - предметниками  навчального закладу проводяться семінари, педагогічні ради, тренінги, надаються консультації, круглі столи, психолого-педагогічний семінар із упровадження медіа культури, батьківські збори, наради при директорі , метод. об’єднання вчителів .

                  Велику роль у формуванні медіа грамотності відіграє психологічна служба - це робота з педагогами, учнями та батьками. Протягом 2017-2019 навчальних років психологічна служба досліджувала діяльність учнів у мережі Інтернет, ставлення до інтернет-ресурсів, інтенсивність користування, а також обізнаність батьків про діяльність їхніх дітей у комп’ютерній мережі.

      Тож  було проведено анкетування, за результатами якого ми дізналися з якою метою учні найчастіше користуються Інтернетом, які інтернет –сервіси використовують, на які основні види діяльності розподіляють свій час, та які небезпеки у мережі  вважають головними.

Активну участь в анкетуванні «Моя дитина в Інтернеті» брали батьки.

    З учнями молодших та середніх класів проводились бесіди, інформаційні години, презентації «Інтернет очима дітей»; тренінги для старшокласників «Молодь та Інтернет», «Безпека в Інтернеті»,  засідання педагогічної рад, присвячене питанням медіаосвіти, тренінгів для педагогів школи   з основ медіа грамотності  та ін..

             Ще одним важливим кроком для формування медіа-освіти учнів є навчання та підготовка батьків. З 2014 року  під керівництвом шкільного психолога та творчої групи  вчителів   започатковано батьківський всеобуч з метою залучення їх до співпраці стосовно підготовки дітей до ефективної взаємодії з сучасними медіа; батьківські збори ,класні години , виховні заходи.

         Важливу роль у формуванні медіа грамотності учнів відіграє позакласна робота.  Через гурткову роботу( гурток  «Фотоаматор»,"Шкільне телебачення" ), класні години, участь в творчих конкурсах та наукових проектах (лише  за 2017-2018 рр.  учень Доманівського закладу ЗСО №1 (Федоренко Дмитро) здобув тричі I місце у  Всеукраїнському конкурсі з інформаційних технологій для дітей та молоді «ІTalent», а в 2019 - II місце. Також, у червні 2019 року  ввійшов у п’ятірку кращих учнів з медіа по Україні, написавши роботу "Кібербулінг. Як я перестав бути жертвою") учні здобувають практичні навики у створенні медіа продукту. Залучення учнів разом з зацікавленими педагогами до створення шкільної газети, публікування інформаційних, фото-, відео-матеріалів на сайті школи, створення медіа-проектів для навчальних предметів сприяє формуванню медіаграмотної особистості. 

            На базі шкільної бібліотеки є медіотека,  де учні мають можливість :

  • «скачувати» або запис на електронні носії,
  • надавати  повну інформацію про діяльність закладу  на сайті школи,
  • на пошук інформації,
  • друк на принтері,
  • користування електронною поштою,
  • практичну допомогу у процесі підготовки уроків.

З  2019-2020 рр. запроваджено  варіативний  курс «Основи медіаграмотності» у 4, 8 та 10 класах.

Участь нашого навчального закладу у Всеукраїнському  експерименті дала змогу всім учасникам навчально-виховного процесу (учням, батькам, вчителям) усвідомити важливість медіа-грамотності кожного громадянина України, тим більше в сучасному світі - світі інформаційних війн.

 

Заступник директора з науково-методичної роботи       Т.ПІДОЙМА

 

Переглядів: 200 | Додав: Svetik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наш час




Наша адреса

вул. Центральна,85 ,
смт. Доманівка, Миколаївська область, 56400, тел. 0(5152)9-16-68 Електронна адреса: domrn12@ukr.net
Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz