Чи безпечний інтернет? - 18 Травня 2016 - Доманівський РНВК

  
Четвер, 08.12.2016, 17:20
Доманівський РНВК "Доманівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1-Центр дитячої та юнацької творчості"

Ви увійшли як $USERNAME$ | Група "$USER_GROUP$" | RSS

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Головна » 2016 » Травень » 18 » Чи безпечний інтернет?
18:34
Чи безпечний інтернет?

18 травня вчитель основ здоров'я Пакліна Олена Олександрівна та вчитель інформатики Галак Світлана Олександрівна провели відкритий бінарний урок-гру на тему «Чи безпечний інтернет?» на 1-му уроці для учнів 5-Б класу та на 2-му уроці для учнів 5-А класу. 

Метою уроку було:

  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;
  • сприяти творчої активності;
  • розвивати вміння викладати свої думки;
  • розвивати обізнаність учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі  про небезпеку  в Інтернеті .

Завдання уроку:       

  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний,

«Грою» - всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

 «Повторення правил техніки безпеки»

Кросворд «Пристрої ПК»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

 «Ситуаційна задача».

На домашній телефон пролунав дзвінок:

«Вас турбують спеціалісти з комп’ютерної безпеки. Ваша інформаційна комп'ютерна система піддається ризику. Ми пропонуємо вам безкоштовну перевірку стану безпеки. Для цього вам необхідно авторизуватись (зареєструватись) на сайті… для отримання постійної допомоги у питаннях вашої комп'ютерної безпеки».

  • Чим може закінчитися ця ситуація після реєстрації господаря комп’ютера?

(Крадіжкою грошей, інформації)

  • Як можна назвати так званих «спеціалістів комп’ютерної безпеки?»

(Комп’ютерні злодії-шахраї).

  • Чи дійсно існує інформаційна комп’ютерна небезпека?

 

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Інтернет несе читачеві тонни сміття та крупинки золотого піску,

 і вміння вибрати найцікавіше стає найнеобхіднішим талантом.

                                                                          М. Кетро

Тема:  Чи безпечний  Інтернет?

Завдання:       

  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

Давайте пограємо в гру.

         - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

        - Дивіться, учні, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

      -  Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними – користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.

(Діти називають:

ДІВЧИНКА 10 РОКІВ              ПРОДАВЕЦЬ                  МАМА       ДІДУСЬ

 УЧЕНЬ 2 КЛАСУ          ЗЛОДІЙ          НАРКОЗАЛЕЖНИЙ        СТУДЕНТ

ПСИХОЛОГ        УЧИТЕЛЬ           ХЛОПЧИК 16 РОКІВ        УЧЕНЬ 4 КЛАСУ

Отже, ви повинні

  • Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в сітці.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Сучасний інформаційний ринок є одним із найяскравіших досягнень сучасного світу. Одним із найширших інформаційних каналів, що дозволяє досягти цього, є Інтернет – найпотужніша глобальна мережа, яка об’єднує комп’ютери, що розташовані  у всьому світі. Початок її створення поклав 1972 р. Вінтон Серф – керівник лабораторій телекомунікацій у Стенфорді (США). Прототип такої системи був створений під назвою DARPnet (за першими буквами одного з підрозділів Міністерства оборони США). Головні конструктивні принципи, покладені в її основу, дозволили швидко охопити Сполучені Штати Америки (у першу чергу університети), а потім і весь світ. На початку 80-х років з’явилася нова назва системи – Internet (Всесвітнє павутиння).  Дуже багато людей в своїй діяльності використовує Інтернет і не уявляє свого життя без використання та послуг цієї мережі. Кожного дня кількість користувачів  в сьому світі зростає. А скажіть, хто з вас не використовує Інтернет? Що кожен з вас робить в мережі? (Спілкування, навчання, розваги). А хто-небудь замислювався  над тим, наскільки Інтернет небезпечний?  В усьому світі першого  вівторка  лютого, починаючи з 2004 року, відзначають День безпечного Інтернету. Про це і буде наш сьогоднішній урок – про безпеку  і  небезпеку  в  Інтернеті,  про  те, які запобіжні заходи  необхідно для безпечного існування в Інтернет.

Кожен користувач Інтернету має чітко уявляти, які є основні джерела небезпеки.  Це насамперед діяльність хакерів, а також віруси та спам.

Вправа «Веселий моніторчик»

 Знайти в Інтернеті  терміни

«Чи знайомі ви з термінологією Інтернету?» 

Отже, щоб грамотно орієнтуватися в інформаційному просторі, необхідно мати певні знання як підліткам, так і дорослим.

 

За статистикою в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. У ході багатогодинних занять з комп’ютером у першу чергу страждає зір, може виникнути головний біль.  Тому лікарі радять перебувати перед монітором не більше 30 хвилин, а потім робити перерву. Якщо цього не дотримуватися, у підлітка може виникнути комп'ютерний зоровий синдром, що нагадує кон'юктивіт: почервоніння очей і поява відчуття, начебто в них насипали пісок. А потім виникає захворювання – астенопія тобто зорова втома, яка з'являється після тривалої роботи з комп'ютером. Тому для зняття втоми й напруги лікарі рекомендують робити гімнастику для очей на півтори хвилини.

 

Оздоровлювальні вправи для очей

У повсякденному житті кожна людина, дбаючи про свою безпеку, виконує безліч  правил. Наприклад, у   дитинстві батьки забороняють дітям спілкуватися з незнайомцями, а тим паче сідати у машину або підходити і йти з незнайомцями куди-небудь;  дорогу переходити на зелене світло;  намагатися не ходити самим пізньої пори і т.д. Віртуальний (вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів) світ  майже не відрізняється від реального , стосовно цього питання. Тож, потрапляючи до Інтернету, треба дотримувати певних правил користування ним із метою збереження здоров’я та  інформаційної безпеки.

Перегляд відеоролика  «Розваги і безпека в Інтернеті»

V.  Закріплення знань.

Кінцева зупинка

Пропонується  закріпити щойно отримані знання. Для цього клас ділиться на 3 команди (витягаючи кольорові стрічки).  Необхідно створити пам’ятки 1 команді – «Корисний Інтернет», 2-«Небезпечний  Інтернет», 3 – «Правила безпечного користування  Інтернетом». (5 хвилин учні працюють над цим завданням, а потім кожна команда демонструє пам’ятки і захищає свою роботу).

VI. Підбиття підсумків

Підбиваються  підсумки роботи учнів, виставляються оцінки.

  • : «Квітка засвоєння».

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:

-        Зелені – все зрозуміло;

-        Сині – майже все зрозуміло;

-        Жовті – зрозуміло наполовину;

-        Оранжеві – дещо зрозуміло;

-        Червоні – нічого не зрозуміло.

Позитивні   (+)

Негативні (-)

  • Спілкування без меж в реальному масштабі часу.
  • Оперативний глобальний пошук інформації.
  • Передача файлової інформації без використовування зовнішніх носіїв.
  • Інтернет-торгівля і банківські операції.
  • Можливість дистанційної освіти.
  • Додаткові робочі місця.
  • Системи оперативного опитування соціологічного або іншого.
  • Розподілені розрахунки.
  • Розваги.

 

  • Підміна реального спілкування віртуальним.
  • Погіршення креативної здатності.
  • Шкода здоров’ю.
  • Розповсюдження комп’ютерних вірусів.
  • Розповсюдження нелегальної інформації.
  • Можливість невірогідності інформації.
  • Порушення авторських прав.
  • Відносна незахищеність електронних грошей.
  • Електронний спам.
  • Вторгнення в особисте життя.
  • Висока вартість послуг провайдерів.

На завершення уроку пропоную послухати вірш, написаний ученицею 6 класу.

Не можу уявити життя без Інтернету,

 Що всі куточки світу заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні

Новин велика збірка, і правила, й статті.

Встають переді мною найвищі в світі гори,

Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.

З подругами в «Контакті»  я легко поділюся.

Та є у «павутинні» картинки нехороші,

І  сайти підозрілі, настроєні вороже.

Учись добру в мережі, шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.

VII.  Оголошення домашнього завдання.

Підготувати  пам’ятки безпечного користування Інтернетом і надіслати знайомим.

З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні.

Написати есе на тему: «Два «обличчя» Інтернету».

Підготувати додатковий матеріал про «інтернетманію» (маніакальну залежність від віртуального світу глобальних мереж).

Переглядів: 73 | Додав: Svetik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наш час




Наша адреса

вул. Центральна,85 ,
смт. Доманівка, Миколаївська область, 56400, тел. 0(5152)9-16-68 Електронна адреса: domrn12@ukr.net
Copyright MyCorp © 2016Безкоштовний хостинг uCoz