Фізична культура
Типовими
навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/2013
навчальному році на вивчення предмета «Фізична культура» в інваріантній
складовій передбачено:
-
у 1 класі – 3 години на тиждень (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту від 10.06.2011 № 572);
-
у 2-4 класах - 3 години на тиждень (наказ Міністерства освіти і науки України
від 29.11.2005 №682);
-
у 5-7 класах – 2,5 години на тиждень (у
загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою навчання, з вивченням
російської чи іншої мови національних меншин та в загальноосвітніх навчальних
закладах з українською мовою навчання, з вивченням двох іноземних мов – 2 год.)
(наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2009 №66);
-
у 8-9 класах – 3 години на тиждень (наказ Міністерства освіти і науки України
від 05.02.2009 №66);
-
у 10-11 класах – 2 години на тиждень (наказ Міністерства освіти і науки від
27.08.2010 р. № 834);
-
у 10-11 класах спортивного та військово-спортивного профілів – 5 годин на
тиждень (наказ Міністерства освіти і науки від 27.08.2010 р. № 834).
У 2012–2013 навчальному році опанування змісту фізичної культури у 1 класі буде здійснюватися за
програмою «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4
класи» ( авт. Круцевич Т.Ю. та ін., 2011р.), що розроблена відповідно до
Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462, та має гриф Міністерства (лист
від 12.09.2011 № 1050).
Навчальний матеріал програми розподілений не за видами спорту, а за
«школами», до яких увійшли вправи, об'єднані за способами рухової діяльності.
Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, програма
дозволяє планувати комплексні уроки, які дають можливість включати в урок
різнопланові фізичні вправи, що підвищать
зацікавленість та емоційний стан учнів.
Учні 2-4 класів
навчатимуться за програмою «Фізична
культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» ( авт.
М.Д. Зубалій, В.В. Деревянко, О.М. Лакіза, В.Ф. Шегімага, в-во «Ранок», 2006р.).
В учнів початкової школи
формуються основні життєво-необхідні рухові дії. Тому важливою особливістю
змісту навчальної програми з фізичної культури є вивчення рухливих і народних
ігор, формування навичок самостійної їх організації і проведення. В міру
зростання учнів поступово у змісті навчання акцент має зміщуватися на засвоєння
ними основних рухових дій, фізичних вправ підвищеної координаційної складності
з базових видів спорту, що входять до
навчальної програми. На завершальному етапі початкової освіти засвоєння нового
матеріалу має зосереджуватися уже на фрагментах рухової діяльності, цілісних
комбінаціях та спортивних іграх за спрощеними правилами.
|